آموزشی

مطالبی آموزنده و خواندنی

آموزشی

مطالبی آموزنده و خواندنی

شهرهای آِینده چگونه خواهند بود

شهر را بازسازی کنید

همه گیری کووی د -۱۹ باعث شد بسیاری از مردم بیش از پیش از فضای باز لذت ببرند و متوجه شوند که زمان سپری شده در طبیعت آن ها را آرام کرده و سلامت روانی آن ها را بهبود می بخشد.

آن ها که نمی توانستند مسافت های طولانی را طی کنند، به دنبال فضاهای سبز نزدیک تر به خانه مانند باغ ها و پارک های محلی بودند.

https://flawlessgreen.sadrablog.com/

مزایای بودن در میان طبیعت توسط علم حمایت می شود، با مطالعاتی که ارتباط بین بهبود سلامت روان و فضاهای سبز مجاور را نشان می دهند.

براساس یک آزمایش در سال ۲۰۱۸ از ۳۴۲ شرکت کننده در ایالات متحده، احساس افسردگی برای کسانی که در نزدیکی زمین های خالی شهری زندگی می کردند که نسبت به یک گروه کنترل که این کار را انجام نداده بودند، ۴۱.۵ درصد کاهش یافته بود.

با توجه به اینکه شهرها مسئول ۸۰ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای در جهان هستند، به شدت به تغییرات آب و هوایی کمک می کنند و با ساخت بسیاری از آن ها در سطح دریا، به طور نامتناسبی اثرات آن را احساس خواهند کرد. تزریق فضای سبز به فضاهای شهری می تواند به جذب کربن، بهبود کیفیت هوا و کاهش سیل کمک کند.

به این منظور ساختمان های بلند در سنگاپور با باغ های عمودی در کناره های خود ساخته می شوند، در حالی که درس های آموخته شده از لانه های موریانه در زیمبابوه برای طراحی ساختمان هایی که بدون تهویه هوا خنک می مانند، مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد کیفیت پایین هوا می تواند بر میکروبیوم سیستم گوارشی ما تاثیر بگذارد و باعث التهاب روده و منجر به شرایطی مانند بیماری کرونوس یا آپاندیسیت شود. کار پروفسور گیلاد کاپلان از دانشگاه کلگری نشان می دهد که آلودگی هوا موانع حفاظتی دیواره روده را مختل می کند.

مقاله ای که در سال ۲۰۱۷ در لنست منتشر شد، نشان داد که بیماری التهابی روده در جوامع صنعتی و شهری شایع تر است، در حالی که مطالعات در دانشگاه ایالتی اوهایو که موش ها را در معرض آلودگی هوا قرار می داد، نشان داد که آن ها مضطرب و افسرده می شوند، چربی بدن بیشتری می گیرند و نسبت به یک گروه کنترل که هوای فیلتر شده تنفس می کنند، حساسیت کمتری به انسولین پیدا می کنند.

یک مطالعه بر روی بیش از ۶۰۰ کودک در بلژیک نشان داد که تنها با افزایش ۳ درصدی فضای سبز در محیط آن ها، می توان ۲.۶ امتیاز اضافی به امتیازات بهره هوشی اضافه کرد.

در همین حال، مطالعه ای از مدرسه اقتصاد لندن نشان می دهد که جرم و جنایت در مناطق با درختان کم تر است و این تحقیق نشان می دهد که برای افزایش ۱۰ درصدی پوشش تاج درختان، ۱۵ درصد کاهش در جرائم خشونت آمیز وجود داشته است.

حداقل در بریتانیا، اقداماتی برای افزایش سایبان سبز در حال انجام است.

صندوق چالش درخت شهری که در سال ۲۰۱۹ توسط دولت بریتانیا راه اندازی شد، به جوامع برای کاشت درخت، با هدف کاشت ۳۰ هزار هکتار درخت در سال در سراسر بریتانیا تا سال ۲۰۲۵، پول ارائه می دهد.

مطالعه بیشتر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد