آموزشی

مطالبی آموزنده و خواندنی

آموزشی

مطالبی آموزنده و خواندنی

چرا باید مدیتیشن انجام دهیم

یاد بگیرید چگونه نفس بکشید

تنفس درست اساس تکنیک های باستانی مانند ویپاسانا است. این یک باور بودایی است که از طریق تنفس، عملی که نیمی فیزیکی و نیمی ذهنی است، می توانیم جریان افکار خود را کنترل کنیم؛ بنابراین، ذهن ما.

بخش بیولوژیکی یادگیری نحوه تنفس مزایای فوق العاده ای برای بدن ما دارد، مانند کاهش فشار خون و فشار خون و مبارزه با استرس.

سرگرمی برای باهوش شدن

چرا مدیتیشن؟ با بی خوابی مبارزه کنید

همانطور که کورتیزول هورمون استرس است، سروتونین هورمون آرامش است. تمرین مکرر مدیتیشن می تواند به نتایج مطلوب برای کسانی که بی خوابی دارند منجر شود.

دیگر نباید بیش از حد فکر کرد: یکی از رایج‌ترین سناریوها برای کسانی که بی‌خوابی دارند این است که ذهن با سرعت تمام بر خاطرات بد، افکار منفی و موارد دیگر مسابقه می‌دهد. این که بتوانیم مونولوگ درونی مان را متوقف کنیم، به جلوگیری از سرگردانی ذهنمان و گذر از سناریوهای منفی احتمالی آینده، زمانی که سرمان را روی بالش گذاشته ایم، کمک می کند.

اندورفین به جای کورتیزول: در حالی که کورتیزول از ساختارهای باستانی می آید که به بشر کمک می کرد حتی در شب از شکارچیان در امان بماند، ظرفیت خوابیدن ما را فلج می کند. مدیتیشن قبل از رفتن به رختخواب می تواند راهی عالی برای آزادسازی اندورفین ها در زمانی که بیشتر به آن نیاز دارید و داشتن یک خواب خوب شبانه باشد.

با اضطراب، افسردگی و استرس خداحافظی کنید

هیچ دارویی که توسط بشر شناخته شده باشد، نمی تواند سه انتقال دهنده عصبی ضروری که برای زندگی شاد به آن ها نیاز داریم (دوپامین، سروتونین و اکسی توسین)را آزاد کند.

براساس مطالعات انجام شده با مدیتیشن ها، ورود به لایه های عمیق تر ذهن آن ها را به طور همزمان آزاد می کند.

این وضعیت به کاهش علائم اختلالاتی مانند اضطراب، افسردگی و استرس کمک می کند. همچنین مدیتیشن بدون هیچ عارضه جانبی به این نتایج دست می یابد.


روش هایی برای درمان خستگی را اینجا بخوانید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد